گزارش خبرگزاری ایسنا از افتخار آفرینی دانش آموزان ایرانی در  مسابقات جهانی ریاضیات آسان ۲۰۱۹ هندوستان

۱۳۹۸/۰۹/۲۴

تتا

اعزام دانش‌آموزان ایرانی در این مسابقات توسط تنها نماینده ریاضیات آسان در ایران با همراهی و حمایت گروه زر صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام موسسه تتا، این موسسه در راستای توسعه خلاقیت کودکان و نوجوانان و همچنین ارتقا انگیزه برای یادگیری ریاضیات آسان مهم‌تر از همه ایجاد اعتمادبه‌نفس در دانش‌آموزان، برای سومین سال متوالی در تیرماه ۱۳۹۸ مسابقات کشوری ریاضیات آسان را به‌صورت متمرکز در دانشگاه امیرکبیر تهران با حضور علم آموزان و دانش‌پژوهان سراسر کشور برگزار کرد.

پس از برگزاری آزمون کشوری، جشن تقدیر از نفرات برگزیده و مدال‌آوران مسابقه کشوری برگزار شد و دانش‌آموزان برتر و نخبه ایرانی با حمایت گروه زر برای مسابقات جهانی (Easy Maths) هندوستان اعزام شدند و پنج مدال رنگارنگ در رده‌­های سنی مختلف کسب کردند.

تیم اعزامی ایران با کسب دو مدال طلا، یک مدال نقره، دو مدال برنز، دو مقام چهارم و یک مقام پنجم در مسابقات جهانی هندوستان سال ٢٠١٩، مقام دوم گروهی در بین ٦٧ نماینده‌ی شرکت‌کننده از ١٦ کشور جهان را در این مسابقات کسب کرد.

در این دوره از مسابقات بیش از ٥٠٠ نفر دانش‌آموز از کشورهای مختلف جهان از جمله هندوستان، ایران، دانمارک، فنلاند، انگلستان و نپال شرکت کرده بودند.

لیست مدال‌ آوران ایران در این دوره از رقابت ها عبارتند از:

۱- سید نیما موسوی (ساری-مازندران): مدال طلای جهانی

۲- بهاره خانه ئی (ایوان-ایلام): مدال طلای جهانی

۳- عسل الوندی پور (تهران-تهران): مدال نقره جهانی

۴- الینا آقازاده (پارس آباد-اردبیل): مدال برنز جهانی

۵- امیررضا امینی بابک (شهر بابک-کرمان): مدال برنز جهانی

۶- پرنیا کرمی (شیراز-فارس): مقام چهارم جهانی

۷- ملیکا خوزان (یاسوج-کهکیلویه و بویر احمد): مقام چهارم جهانی

۸- ابوالفضل مهدوی (اسلامشهر-تهران): مقام پنجم جهانی

این رقابت‌­ها هرسال با حضور دانش‌­آموزان منتخب از پایه تحصیلی پنجم ابتدایی تا یازدهم متوسطه در کشور هند برگزار می‌­شود.

«رضا الماسی»، مدیرعامل موسسه تتا ضمن ارزیابی مثبت از مشارکت مجموعه آموزش‌وپرورش و مدارس کشور و تشکر از همکاری گروه زر به‌عنوان حامی انحصاری تیم اعزامی به مسابقات جهانی، این رقابت‌ها را فرصتی برای هم‌افزایی علمی و تشویق دانش‌آموزان و شناخت و معرفی استعدادهای برتر کشور خواند و ابراز امیدواری کرد تا روند آموزش مهارت‌ورزی به‌جای افزایش محفوظات، بیش از گذشته در آموزش‌وپرورش کشور، مورد توجه قرار گیرد.

ریاضیات آسان متدی مهارتی و پیشرفته برای افزایش سرعت محاسبات ریاضی در چهار عمل اصلی به‌علاوه توان و جذر است که سبب افزایش تمرکز و خلاقیت ذهن، بهبود سطح هوشیاری و فعالیت مغز و از همه مهم‌تر بالا رفتن اعتمادبه‌نفس می‌شود. در سال‌های اخیر تعداد رو به رشدی از مؤسسات آموزشی و مدارس ممتاز در جهان به آموزش این رشته مهارتی پرداخته‌اند.

بعد از بازگشت غرورآفرین دانش‌آموزان نخبه ایرانی از سفر هند طی مراسمی در گروه کارخانجات هلدینگ زر پس از بازدید از خطوط تولید مراتب تقدیر و تشکر خود را به مسئولین مجموعه زر بابت حمایت‌های ایشان جهت اعزام به مسابقات جهانی به عمل آوردند.