ریاضیات آسان چیست؟

متدی است هندی متعلق به شرکت Icmas . این مرکز دارای ۳۰۰۰ نمایندگی در کشور هند و ۱۲۰ نمایندگی در کشورهای دیگر از جمله کانادا، دانمارک، فنلاند و . . .  می باشد. موسسه «تتا» نمایندگی انحصاری (تنها نمایندگی قانونی) شرکت Icmas در ایران است.
ریاضیات آسان یک روش برای محاسبات ریاضی است که با استفاده از روش باستانی ودیک و بهره گیری از ۱۶ الگوی ساده که به طرز شگفت انگیزی با هم در ارتباط اند، به دانش آموزان کمک می کند تمامی محاسبات پیچیده ریاضی (چهار عمل اصلی بعلاوه جذر  و توان) را با دقت و سرعت بالا انجام دهند بطوریکه سرعت محاسبات ۸ تا ۲۰ برابر افزایش یابد.
در این متد پس از آموزش مفهومی ریاضی در مدارس، دانش آموزان رده سنی ۱۱ سال به بالا (پنجم دبستان) می توانند در این دوره ها شرکت نمایند.
کل دوره شامل سه ترم دو ماهه (۶ ماه) و هر ترم شامل ۸ جلسه دو ساعته (هر هفته ۲ ساعت، مجموعاً ۱۶ ساعت در هر ترم) می باشد که دانش آموزان در پایان هر ترم با توجه به نمرات کسب شده در امتحان پایانی، مجوز شرکت در ترم بعد را کسب نموده و در پایان دوره ها شرکت کنندگان از طرف شرکت  Icmas  گواهی نامه بین المللی دریافت می نمایند.
در هر ترم دو جلد کتاب به عنوان کار در منزل و کار در کلاس به دانش آموزان تحویل می گردد.
آموزش معلمین چگونه و در چه مدت زمانی صورت می گیرد؟
مدارس به دو صورت می توانند این دوره ها را برگزار نمایند:
روش اول: آموزش معلمین خود مدرسه توسط کارشناسان آموزش دیده موسسه تتا به طوری که معلمین پس از طی نمودن دوره آموزش (هر ترم ۶ ساعت) و تایید توسط موسسه تتا و ارائه گواهینامه توسط شرکت Icmas مجاز به برگزاری کلاس ها می باشند.
روش دوم :  برگزاری دوره ها در مدرسه توسط معلمین موسسه تتا

مزیت های استفاده از متد ریاضیات آسان:
– افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان
– افزایش تمرکز و خلاقیت ذهن
– افزایش سرعت محاسبات
– تقویت سرعت تست زنی
– بالا بردن ضریب موفقیت در آزمون های ورودی مدارس خاص و کنکور
– دریافت گواهی نامه بین المللی
– شرکت در مسابقات کشوری و جهانی

بازگشت به صفحه قبلی