اپلیکیشن های مدرسه ای

هوشمند سازی مدارس
یکی از دغدغه های آموزش و پرورش کشور ،ایجاد بستری مناسب جهت ایجاد محیط آموزشی و یادگیری هوشمند مطابق با فناوری های روز دنیا برای تربیت دانش آموزان در مدرسه که خانه دوم دانش آموزان است، می باشد . در واقع هوشمند سازی مدارس یکی از دستاورد های مهم در روند برنامه های آموزش و پرورش در دهه اخیراست .
بطور کلی هوشمند سازی بر چهار اصل استوار است :
۱- سخت افزار
۲- آموزش نیروی انسانی
۳- محتوای آموزشی
۴- اتوماسیون
مدرسه هوشمند ، یک سازمان آموزش و پرورش پویا و یادگیرنده است که در جهت فرآیند یادگیری و بهبود مدیریت به صورت نظام یافته بازسازی شده تا دانش آموزان را در سطوح مختلف برای زندگی در عصر اطلاعات و ارتباطات آماده نمایند . یک مدرسه هوشمند به عنوان یک سازمان یادگیرنده در طول زمان تکامل یافته و به طور مستمر کارکنان حرفه ای خود ، منابع آموزشی و توانایی اجرایی آنها را توسعه می دهد.
مدرسه هوشمند مدرسه ای است که :
محیط یاد دهی – یادگیری متناسب با تفاوت های فردی و پژوهش محور با تاکید بر تولید دانش
معلمان و کارکنان توانمند ، متخصص و دارای اشتیاق بکارگیری تکنولوژی
زیر ساخت توسعه یافته
مدیریت نظام مند یکپارچه رایانه ای در امور آموزش و پرورش و پشتیبانی
امکانات ارتباطی مناسب
تعامل پویا بین عوامل مدرسه ، دانش آموزان و اولیای آنها
موسسه تتا با توجه به چشم انداز و رسالت خود در راستای تهیه و تامین یکپارچه خدمات و محصولات مورد نیاز مدارس علاقه مند است در زمینه هوشمند سازی مدارس بعنوان یار و یاور در کنار مدیران و مسئولین خدوم و زحمتکش مدارس باشد . با توجه به گستردگی این حوزه و لزوم انجام تحقیقات مفصل و علمی برای ورود به این کارزار کارشناسان مجرب موسسه تتا ماههاست که در این زمینه مشغول تحقیق و بررسی این مقوله مهم در کشورهای صاحب سبک آموزشی در دنیا و اقدامات انجام شده در داخل کشور هستند و انشالله بزودی نتایج این تحقیقات در اختیار مدارس قرار میگیرد .
در گام اول موسسه تتا با همکاری شرکت فن آوران وارس بنیان به عنوان مجری طرح وارس اقدام به آماده سازی اپلیکیشن رد یاب سرویس مدرسه ای به عنوان یکی از دغدغه های مهم اولیا و موسس مدارس نموده است .
با گسترش روزافزون وسعت شهرها و تنوع مدارس و افزایش سطح توقعات خانواده ها یکی از نیازهای اصلی که معمولا در اوایل سال تحصیلی نمود بیشتری پیدا می کند، چگونگی رفت و آمد دانش آموزان به مدرسه و منزل می باشد.
انتخاب یک سرویس خوب و مناسب و رعایت اصول مربوط به جا بجایی دانش آموزان در سرویس و امنیت آن از مشکلاتی است که والدین امروزی با آن مواجه هستند .
با توجه به موارد فوق و اهمیت این موضوع ، مدیران و موسسان مدارس ازرسیدن به هنگام سرویس به مدرسه و بالعکس، احراز صلاحیت رانندگان ، موقعیت آنلاین سرویس بر روی نقشه و …می توانند آگاه شوند . بر آن شدیم تا اپلیکیشن ویژه ای را به نام رهگیری سرویس مدارس (وارس) طراحی و پیاده سازی نمائیم تا پاسخگوی مناسبی برای این نیازها باشد.
امید است در اولین قدم ، تجربه ای نو از خدمات ویژه برای مدارس در بستر فناوری اطلاعات مهیا شده و راه برای معرفی محصولات و خدمات جدید تتا در راستای خلق فرصت های خلاقانه برای رشد آموزش و پرورش کشور، هموار گردد.